Kamis, 19 November 2015

Terapi alternatif adalah Mati!

Terapi alternatif adalah Mati!

Adakah anda bersedia untuk perubahan yang besar?

The "Terapi pelengkap" label hampir mati dan dengan itu ramai pengamal. Ini sebenarnya adalah berita baik kerana label adalah akan mati hanya untuk memberikan ruang yang lebih besar, lebih segar dan lebih rasmi satu; "Terapi" atau "Rawatan".

Saya rasa bahawa anda mungkin bertanya diri anda sendiri apa yang dimaksudkan dan sama ada ia membuat apa-apa perubahan. Malah, anda mungkin bertanya diri anda sama ada anda perlu teruskan membaca sama sekali. Saya amat menjemput anda untuk menjalankan membaca kerana artikel ini sangat mungkin menjadi satu perkara yang membuat perbezaan di antara semangat tanpa wang dan semangat dengan ganjaran! Artikel ini mungkin memberi anda peluang untuk belajar bagaimana untuk memastikan bahawa orang lain melihat anda sebagai ahli terapi profesional dan bahawa anda boleh membina perniagaan yang berjaya manakala membantu orang lain.

Pada masa lalu, terapi pelengkap telah dikritik, kemudian terkenal, kemudian mengkritik beberapa lebih, maka diiktiraf dan sebagainya, belakang dan sebagainya. Kebanyakan masa, bilik terapi pelengkap adalah destinasi orang dengan kepercayaan yang kukuh rohani manakala "profesional", mereka meragui dan "kuno" orang ramai akan berpegang kepada yang baik lama preskripsi "rasmi" dan apa-apa lagi; sama ada bekerja atau tidak.

Lebih dan lebih kerap pada hari ini kita melihat orang yang mencari bantuan dan nasihat secara terus daripada ahli terapi pelengkap dan GP itu sendiri merujuk lebih ramai pelanggan untuk profesional terapi alternatif. Apa yang dilakukan adalah mudah; ia membunuh "pelengkap" dan "alternatif" dan ia menjadikannya lebih dan lebih rasmi.

Hypnotherapy, EFT, Akupunktur, Reiki dan terapi lain menjadi lebih dan lebih popular di kalangan orang awam dan orang yang semakin berpendidikan. Akibat semula jadi utama di atas dua yang, jika diabaikan, boleh menjadi permulaan akhir perniagaan terapi anda.

1. Dengan kesejahteraan awam yang lebih tinggi dan jadi anda mesti menjadi lebih tepat dan selari kerana tahap kesedaran menimbulkan dalam pengguna.

2. Setelah menyedari permintaan, orang lain boleh mengesan peluang untuk membantu orang lain, manakala membuat hidup dan menambah kepada pesaing anda.

Walaupun sesetengah mungkin berfikir bahawa di atas adalah ancaman, saya benar-benar percaya bahawa mereka adalah satu rahmat kepada kedua-dua ahli terapi dan pelanggan. Mengapa? Mudah! Pelanggan adalah lebih selamat dan lebih baik dijaga dan ahli terapi boleh membuat kehidupan yang lebih baik melakukan satu profesion yang mulia.

Terdapat dua perkara mudah yang perlu anda lakukan sebagai terapi untuk membuat perubahan ini mudah:

1. Pastikan anda adalah profesional dalam semua cara. Ini termasuk cara anda berpakaian (anda mestilah profesional), pengetahuan dan kemahiran anda (anda mesti menghadiri ini CPD), premis anda atau klinik yang anda beroperasi dari (yang mesti bersih, yang terkenal, yang terletak secara strategik - tidak pernah bekerja dari rumah kecuali anda mempunyai bangunan / bilik berasingan berkembar), bayaran anda (menurunkan yuran anda lebih rendah nilai yang dilihat), laman web anda (ia mesti berkomunikasi profesional), kad perniagaan anda, masa pembukaan anda (separuh masa akan berjuang) dan pengetahuan pemasaran anda ( tiada pemasaran = tiada pelanggan, pemasaran buruk = masih tiada pelanggan dan wang walaupun sedikit).

2. kemahiran hubungan Anda. Apa sahaja profesion anda, anda mesti dapat membina hubungan baik dengan pelanggan-pelanggan anda hampir serta-merta. Apabila saya mula tahun yang lalu, satu-satunya aduan yang telah saya terima (sangat sedikit), tidak kerana keputusan terapi / bimbingan saya, tetapi kerana saya tidak membina hubungan baik dengan pelanggan saya. 80% daripada GP, yang tidak membina hubungan dengan pesakit mereka, akan menerima aduan. GP yang membina hubungan baik dengan pesakit mereka, kurang cenderung untuk menerima aduan walaupun mereka tidak melakukan kesilapan.

Dapat membina hubungan adalah penting jika anda ingin berjaya dalam perniagaan ini; anda bekerja dengan orang tidak dengan masalah mereka dan banyak ahli terapi / jurulatih memberi tumpuan terlalu banyak dalam isu-isu dan tidak cukup kepada pelanggan. Mereka lupa bahawa pelanggan adalah di sana kerana mereka memerlukan perhatian, mereka tidak memerlukan perhatian memakai isu-isu mereka, mereka perlu diarahkan ke penyelesaian mereka.

Terapi pelengkap mati!

Anda semua menjadi kumpulan yang lebih besar, lebih berpengaruh dan lebih rasmi dalam industri penjagaan kesihatan.

Semoga berjaya,
Luca Senatore.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar