Kamis, 19 November 2015

Thrombocytopenia - Cari Mengapa Menekan Sistem Imun bukan cara Hanya

Thrombocytopenia - Cari Mengapa Menekan Sistem Imun bukan cara Hanya

Jadi, anda mempunyai masa yang keras dengan rawatan yang anda lakukan untuk Trombositopenia anda? Saya faham sama sekali perasaan kamu. Sebahagian daripada ahli keluarga saya dekat terpaksa melalui jenis ini rawatan dengan hasil yang terhad. Hampir semua rawatan yang direka untuk kiraan platelet yang rendah adalah bertujuan terutamanya untuk menindas sistem imun. Tetapi menekan sistem imun begitu banyak boleh meningkatkan kecenderungan anda untuk mendapatkan jangkitan serius dan beberapa jenis kanser. Seperti yang anda membaca artikel ini anda akan menemui kaedah semula jadi alternatif baru yang boleh meningkatkan kesihatan anda sangat.

Melemahkan sistem imun

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, melemahkan sistem imun adalah tujuan utama pendekatan konvensional kepada penyakit darah ITP. Ini diperlukan kadang-kadang terutamanya dalam kiraan platelet darah rendah kecemasan untuk menyelamatkan nyawa seseorang, tetapi ini tidak selalu bekerja jangka panjang. Banyak kali doktor akan mula mencadangkan ubat-ubatan kuat apabila steroid berhenti kerja. Ubat-ubatan ini lebih kuat biasanya ubat rawatan kanser.

Pendekatan jangka panjang yang lebih baik

Ubat semula jadi biasanya sangat berkesan dengan pesakit ITP banyak. Ini adalah apa yang anda perlu mencari dalam program semula jadi bagi Trombositopenia:

1. Satu program diet yang tinggi dengan antioksidan, makanan mentah tetapi rendah kalori
2. Kawalan Tekanan adalah penting kerana banyak kali ini adalah faktor yang menyebabkan penurunan dalam bilangan platelet
3. Sokongan Pemakanan yang digunakan dengan bijak untuk membantu dalam pengeluaran platelet dan pencegahan kemusnahan platelet
4. Sayur-sayuran dan jus buah-buahan menyediakan banyak antioksidan dan boleh dimasukkan dalam program itu
5. Penggunaan bijak ubat-ubat herba

Anda tidak boleh hanya mengikuti dengan penggunaan satu herba atau satu cadangan dalam talian dan mengharapkan untuk melihat keputusan. Baik anda boleh mengharapkan untuk hanya mengambil herba yang salah dan mengharapkan untuk melihat keajaiban. Ramai yang kecewa dan membuang seluruh tuala luar tingkap.

Satu program yang menggunakan ubat semula jadi dan herba perlu menjadi program holistik. Ia tidak boleh menjadi eksklusif. Dalam banyak kes, ubat semula jadi perlu digabungkan dengan konvensional. Tetapi jika kamu bersabar dan konsisten, anda boleh menerima banyak manfaat daripada pendekatan semula jadi yang boleh menyebabkan peningkatan Trombositopenia anda dan peningkatan bilangan platelet rendah anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar